11. 5. 2013.

Saobraćaj na ostrvu

Do ostrva se može doći trajektom i to kraćim putem, od luke Keramoti do Limenasa i dužim od luke iz Kavale do Prinosa. Kraća verzija traje oko 40 minuta i praćena je razigranim jatom galebova koji u letu iz ispruženih ruku putnika uzimaju grickalice. Negde na pola puta, kod nenaseljenog ostrva se susreću oba trajekta, svaki sa svojim jatom. Prilaz luci Limenas je praćen prizorima gustih zelenih šuma i veličanstvenim amfiteatrom na uzvišenju iznad grada.
Oko ostrva se proteže asfaltni put koji povezuje sva priobalna naselja i nekoliko sela u dubini ostrva. Aerodrom na ostrvu ne postoji jer je bilo nemoguće proseći planinu Ipsarion kako bi se izgradila dovoljno dugačka pista. Iz tog razloga je aerodrom podignut u blizini luke Keramoti.
Zbog zgodnog geostrateškog položaja, Nato je imao interes da na vrhu planine izgradi osmatračku bazu ali su se meštani pobunili i kroz dugi i uporni otpor izvojevali pobedu. Nato baza se nalazi na susednom ostrvu Limnos čije se konture po lepom vremenu mogu videti sa južne obale Tasosa. Nešto bliže ostrvo je na jugozapadu, prema turskoj obali i zove se Samotraki. Oko ostrva Tasos ima nekoliko manjih nenaseljenih ostrva-satelita. Jedno od njih je privatno i na njemu je izgrađena kuća u kojoj povremeno dolazi da boravi vlanik ostrva, uživajući u potpunom odsustvu civilizacijskih tekovina. Govorilo se da je kao bogati neženja tražio životnu saputnicu koja bi nasledila svu njegovu imovinu, pod uslovom da pristane da živi sa njim na tom ostrvu, ali znajući da je čeka naporan rad u domaćinstvu koje nema ni struju ni vodu, ni jedna kandidatkinja nije pokazala interesovanje.

Autobuski prevoz na ostrvu je dobro organizovan. Uz sporadična odstupanja, red vožnje se poštuje, autobusi su klimatizovani i relativno čisti. Vozači su tolerantni na unošenje naduvanih dušeka i sklopljenih suncobraba. Na svakoj stanici se nalazi red vožnje, ali treba imati u vidu da zadnji autobusi idu dosta pre zlaska Sunca, pa ne dozvolite da vas magija zalaska pretvori u auto-stopera ili pešaka. Cena karte zavisi od dužine vožnje a najskuplja karta košta oko 4 evra. Interesantno je da je autobuski prevoz organizovan u dva smera tako da bez obzira u kom delu kružnog puta se nalazite, uvek možete da izaberete najbližu putanju do željenog mesta.
Najomiljeniji način prevoza na ostrvu je rentiranje skutera, jer su cene pristupačne a putevi nemaju velike uspone, pa ih gotovo svaki skuter može savladati. Najpolularniji su kvadovi koji mogu da vas dovedu i do najnepristupačnijih plaža na ostrvu. Ako se desi kvar na skuteru, jednostavno mobilnim telefonom pozovite agenciju od koje ste rentirali da dođe po vas. Na ostrvu je bezbednost od kriminala vrlo visoka, meštani kažu da ne pamte da je dolazilo do nekih težih prestupa, a krađe vozila i skutera nema.
Putevi su dovoljno široki i bez rupa. Treba samo paziti na krivine i ograničenja brzine.

Tasos je 80-godina zahvatio veliki šumski požar koji je desetkovao šume na južnoj strani ostrva od čijih se posledica priroda još oporavlja, pa se strogo zabranjuje bacanje pikavaca kroz prozor vozila ili sa skutera. Na severnoj strana ostrva koja je orijentisana ka kontinentalnom delu Grčke put prolazi kroz tunel od gustih krošnji pa je taj deo puta vrlo prijatan za putovanje.
Sa obala većih letovališta saobraćaju brodići koji u formi izleta prevoze turiste do skrivenih plaža gde se usidruju na nekoliko sati. Na ovavim turama obavezo poneti vodu i suncobran jer su takve plaže najčešće puste i neorganizovane, ali zato prelepe.

Нема коментара:

Постави коментар