24. 1. 2010.

O razmeni iskustava sa letovanja


Zahvaljujući brzom razvoju interneta u Srbiji, kada se, neretko, i u najudaljenijim mestima ostvaruje kvalitetna veza, informisanost iz najrazličitijih oblasti života postaje lako ostvariva. Postavlja se pitanje kakav je „kvalitet“ obilja informacija koje se preko svetske mreže može prikupiti i koliko je primenljiva u svakodnevnom životu. Problem se uvećava do apsurdnosti ako želimo da donesemo svoj sud na osnovu prisutnih mišljena o, na primer, nekom letovalištu, ski centru ili bilo čemu što je podložno subjektivnom tumačenju. Često sam trošio sate i sate po raznim forumina gde se postavljena tema, samo tri strane kasnije, pretvarala u verbalne tirade i besmisleno trućanje, beznadežno zaturena među nick-ove.
Ali šta, ako se stvari postave malo drugačije, ako se tim mišljenjima pristupi selektivno, ako se postave kriterijumi koji ograničavaju mešanje baba i žaba, ako se juče odvoji od danas, ako je subjektivnost nešto što se prihvata i razume, pa time i dovodi u usku vezu sa uzrastom i porodičnim statusom. Ako se tako postave stvari, onda se iz mnoštva čak i kontradiktornih mišljenja , vrlo lako može izdvojiti jezgro oko čega ćete, bez sumnje, lako doneti sopstveni stav o temi koja vas interesuje.
Naveo sam kao primer temu letovanja. Neko zna malo o svemu, neko zna sve o nečemu, ali niko ne zna sve o svemu. U agenciji vam kažu od onog što znaju, ono što želite da čujete. Ako ne čitate među redovima, nećete znati da je:

1. „Hotel na mirnom i tihom mestu“
u stvari: „Hotel na 500m od centra i 700m od plaže.“

2. „Smeštaj preporučujemo mladima“
znači: „Skromno opremljena soba, buka do kasno u noć, jednoličan izbor hrane.“

3. „Hotel je 300m udaljen od obale“
znači: „Do obale je 300m vazdušnom linijom, a stazom, kroz otvor u žičanoj ogradi, pa preko prometne ulice, oko 500m od obale, a do plaže (obala nije nužno i plaža) ima oko 1km“

Dalje nabrajanje prekidam, jer mi se, dok ovo pišem, rodila ideja da nekom drugom prilikom poradim na prikupljanju materijala za „Agencijski rečnik“.

Dakle, želite da saznate informacije iz prve ruke o mestu i hotelu u koji planirate da letujete sa suprugom i dvoje dece. Da li je neko bio u tom mestu iz vašeg okruženja? Supruga vam kaže da je sestričina njene koleginice sa posla bila pre 2 godine baš u tom mestu. Sjajno, pitaćete je i ona će vam reći svoja iskustva.
Otvorenih usta slušate kako se lepo provela, sve je bilo super, tamo je upoznala sadašnjeg dečka, ne seća se da je videla taj hotel, ali se seća da je diskoteka na otvorenom bila odlična, puno mladih, ludilo...
Sumnjam da su vam njena iskustva koristila. Potraga za nekim ko bi vam mogao dati korisne informacije se nastavlja. Upoznajete mlađi bračni par bez dece koji je prošle godine bio u tom mestu, čak i znaju za hotel u koji želite da odsednete, bili su na terasi hotela i pili kafu. Čini im se da je hotel u dobrom stanju, ali na žalost, gosti su uglavnom porodice sa decom koja trče i galame oko bazena da je to neopisivo. Nemaš ni malo mira. Isto je i na plaži, ima to neko dečije igralište pod hladom borova, ali od te dece ne možeš prostreti ležaljku u hlad.
Zahvaljujete im na utiscima, i uzgred pitate kada misle dobiti prinovu?

Vreme prolazi, trenutak za donošenje odluke se bliži a vi još uvek nemate osećaj da li je to mesto i taj hotel u njemu zaista dobar izbor. Prijatelj vam sugeriše da posetite sajt www.hotelagent.rs u kome ima dosta informacija o hotelima i destinacijama. Na našem je jeziku, ima veliki broj hotela u svom sadržaju, pa ćete valjda naći i taj vaš.
Unosom imena hotela u polje za pretragu i klikom na „Traži“ pojavila se strana sa slikama, kategorijom, web adresom internet prezentacije hotela i ocenom nekoga Milana koji je sa svojom suprugom i detetom bio u tom hotelu pre mesec dana.
Ocenjuje čistoću hotela, uslugu osoblja, kvalitet hrane, položaj hotela u odnosu na prodavnice, centar mesta i plažu i na kraju ocenjuje raznolikost sadržaja hotela, da li ima bazen, dečije igralište, mini golf, itd. Piše da je soba čista, da sobarica redovno menja peškire i posteljinu, da je osoblje ljubazno, da je hrana u restoranu kvalitetna i obilna, da je do plaže zaista 300m kao što je rečeno u agenciji, ali da je na hotelskoj plaži nemoguće rezervisati besplatne ležaljke jer su već do 8 ujutru preko svih prebačeni peškiri ili majce.

Pogledate slike koje je poslao taj Milan (kome ste zahvalni jer je vama izneo svoje utiske), i vidite na slikama kako se njegovo dete (mogao bi biti vršnjak vašem mlađem sinu) bezbrižno brčka u ograđenom delu bazena namenjenog deci, vidite da su slike nenameštene sobe vrlo realistične, da je tuš kada bez zavese i da postoji polica ispod ogledala za odlaganje pribora za brijanje i ostalog, da je terasa sa plastičnim stolom i stolicama, da gleda na borovu šumu... Dok gledate slike konačno donosite odluku da je taj hotel pravi izbor za vas i vašu porodicu.
Da, ali šta je sa informacijama o mestu. Možda je bučno, ona diskoteka na otvorenom, saobraćaj po ulicama, šta se može videti ili posetiti u okolini.
Nalazite na istoj toj strani pojam Putokaz. Kliknete na to i vidite nekoliko tekstova sa slikama od ljudi koji su tamo bili. I od Milana isto, i to najsvežiji. Čitate kako se neki momak žali da se diskoteka prošle godine preselila na periferiju mesta i da je centar pretvoren u pešačku zonu, neki bračni par koji je imao privatan smeštaj u centru piše da je cena hrane u restoranima pristojna, na primer, porcija piletine, pomfri, salata i Coca Cola oko 7 evra, kafa 2 evra...Milan piše da je iznad mesta u brdu manastir koji proizvodi i prodaje vino i med, da je sredinom avgusta festival etno muzike, da su meštani prijatni, da predveče pirka vetrić, pa dete treba malo utopliti.
Da li su vam koristile informacije? Da li vam se na trenutak učinilo da ste tamo? Da li ćete, kada se vratite sa letovanja, posetiti sajt www.hotelagent.rs, oceniti i opisati hotel, postaviti putokaz sa vašim viđenjem mesta, dešavanja, ljudi, poslati slike?

Danas vi dajete informacije, a već sutra ih preuzimate od drugog. Veća razmena informacija eliminiše stres, a iznenađenjima ostaje samo da budu prijatna.

2 коментара:

  1. Kada se traći informacija više, to ide prilično teško, a kada dođemo sa letovanja, zaboravimo na važnot informacija koje bi mogli da podelimo sa drugima.

    ОдговориИзбриши
  2. Jelena lepo receno nema sta :)
    www.oxfordturist.rs

    ОдговориИзбриши